Äntligen CF igen :-)

Publicerat: februari 27, 2012 i crossfit, Spanska

Uppe med tuppen igen, det är ju måndag! Tvättstuga och plugg efter morgonpromenaden. Det var underbart väder i morse. Lite kallt och krispigt i luften och solen sken. Var jag trött innan så piggade jag på mig rejält efter promenaden 🙂 Usch och fy nu har det blivit riktigt svårt på Spanskakursen. Nu måååste jag plugga för nu har jag kommit till en nivå där jag inte kan glida runt på gamla kunskaper längre. Attans!

Men när skolan var klar så fick jag äntligen åka till klubben för att köra ett pass Crossfit 🙂

Först en uppvärmning med 1 km rodd på 04:02 och några marklyft. 10 st @ 60 kg.

WOD ”Zimmerman”, en hero workout…alltid lite jobbigare.

Amrap 25 minuter av:

11 CTB pullups

2 deadlifts @ 100 kg

10 HSPU’s.

Jag fick 6 varv + 11 CTB + 2 DL + 1 HSPU. Hmmm….inget vidare resultat men jag får vara nöjd eftersom jag varit borta från CF i nästan 2 veckor nu på grund av sjukdom. Efteråt körde jag 3 x 15 reps av GHD situps med 4 kg medicinboll. Vågade inte köra fler då jag antagligen hade haft trasig mage hela veckan. Får smyga igång lite efter uppehållet.

När jag tränat mig själv var det dags att träna andra. CF 2 17-10-18.10 och CF 1 18.10-19.20. Sen blev det lite ”gym-häng” med Sid, Marcus och Aram.

Bra dag! 🙂

Lämna en kommentar